- 08 Temmuz 2008
- 5660
BESTENİGÃR-FERAHNÃK Ud/Oud TaksimiتÙسÙ٠اÙعÙدCinuçen Tanrıkorur
CİNUÇEN TANRIKORUR
UD TAKSİMİ - OUD TAQSIMتÙسÙ٠اÙعÙد (Istanbul,1997)
Bestenigâr makamindan Ferahnâk makamına Geciş Taksimi
Transitional Taqsim from maqam Bestenigâr to maqam Ferahnâk
تÙسÙÙ ÙÙØ¥ÙتÙا٠٠٠٠Ùا٠بست٠Ùغار Ø¥ÙÙ Ù Ùا٠ÙراØÙاÙ
The internationally famous Turkish Master Oud Player, CİNUÇEN TANRIKORUR (1938-2000) was known for his brilliant improvisations (taqsims), in which he displayed his expert knowledge of the maqam structures for which he is so well-known as a composer.
This performance by the Master Tanrıkorur in 1997 in Istanul was made during a concert where he made this transitional taqsim from the maqam Bestenigar to the maqam Ferahnak. It gives a good example of the unique, innovative oud style the Master Tanrıkorur developped, which has influenced the art of modern oud playing in Turkey. Some of the prominent hallmarks of this style is the depth and richness of the clear full tones produced, the utilization of long sliding glissandos on a single string and the absence of embellishing filler notes in performance.
Uluslararası bir üne sahip usta udî Cinuçen Tanrıkorur (1938-2000), makam yapılarındaki uzmanlığını sergilediği bestekârlığıyla birlikte, görkemli taksimleriyle de tanınmaktadır. Kayıttaki icrâ, Tanrıkorur'un 1997'de İstanbul'da bir konserinde Bestenigâr makamından Ferahnâk makamına yaptığı bir geçiş taksimidir. Üstâdın geliştirmiş olduğu ve kendine has ve yenilikçi ud çalma tavrının güzel bir örneğidir. Bu tavır, günümüz Türkiye'sinin müzik câmiâsında ûd çalış tekniğini büyük ölçüde etkilemiştir. Ãddan elde edilen temiz seslerin derinliği ve zenginliği, tek bir tel üzerinde yapılan uzun glissandolar ve ûd icrâsında genellikle dolgu için fazlaca kullanılan süsleme seslerinin bulunmayışı, bu icrâ tavrının göze çarpan özellikleri arasında yer alır
-
Quyaşni hem küldürüp (Güneşi hem güldürüp) Qalpge sürür toldurup (Kalbe sürur doldurup) Dostlarni süyündürüp (Dostları se...
-
Bu akl u fikr ile Mevlâ bulunmaz Bu ne yâredir ki merhem bulunmaz. Kamunun derdine derman bulunur Şu benim derdime derman bulunmaz. ...
-
Tarihimizde birçok kere olduğu gibi o gecede; mukaddesat, bağımsızlık ve vatan için canını, malını, tüm varını ortaya koyan ka...
-
Ey benim Sultanım özüm Hicranım çok gülmez yüzüm Yakub oldum ağlar gözüm Çağırırım Ey Dost seni Şimdi cismimden cüday�...
-
Efendimsin cihânda itibârım varsa sendendir Miyân-ı âşıkânda iştihârım varsa sendendir Benim feyz-i hayâtım hâsıl-ı r...
-
Ahhh! gözümün mah-cemâli ahh! Bilki seni sevdikçe nefes alıyorum... Orada göğüs kafesimi çatlatırcasına titreyen yürek! A...
-
Gençlîğîm Gîttî Hazana Döndüm Yaşıyorum Sandım Yaşarken Öldüm Ecelîm Geldî Yanmadan Söndüm Şîmdî Huzuruna Ben Nasıl...
-
Kusuruma bakmayın benim, dostlar, bağışlayın beni. Ben davullara, bayraklara aldırmayan Bir padişahın yoluna düşmüşüm, Deli ...
-
Dünya yoktan var oldu, Muhammed hürmetine, Kalplere iman doldu, Muhammed hürmetine. **** Önce Âdem babamız, sonra Havva anam...
-
Allah'ım,günahkar bir sesleniştir bu. Günahların yükselemeyeceği yüce katına Şanın ne yücedir Sen'in ki; Mülk elindedir.. ...
-
Şu boğaz harbi nedir, varmıki dünyada eşi? En kesif orduların yükleniyor dördü beşi, şüheda gölgesi bir baksana dağlar taşl...
-
Annem başa taç imiş her derde ilaç imiş, Bir evlat pir olsada anneye muhtaç imis İlk oyuncağım sendin sıcacık kun...
-
Bir heyecan sardı beni yokluğun ateşinde Öyle bir gönül bu gönül korku yoktur içinde Yalnız bir ordu gibiyiz dağlar taşlar emr...
-
Hakkı seven âşıkların Eğlencesi tevhîd olur, Aşk oduna yanıkların, Eğlencesi tevhîd olur. Durmaz işim sürer dili, Sorar...
-
Çanakkale içinde vurdular beni Ölmeden mezara koydular beni Of gençliğim eyvah! Çanakkale içinde aynalı çarşı Ana ben gidiy...