-
Dilden dile nakledilen menkıbe ve kerametleri halkın gönlünde taht kurmasını sağlamış, ziyaretçileri her devirde artarak devam etmiştir. Daha sağlığında hayatını tehlikede gören pek
-
Tasavvufî halk edebiyatı şairleri zümresi içinde yer alan Hüdâyî, sade ve hikemî mahiyette tekke şiirleri yazmıştır. Daha çok ilâhi tarzındaki bu şiirleri bir divan oluşturacak sayı
-
Devletşah'ın Teẕkire'sinde (s. 196-197) Şems'in sorusu, 'Mücâhede, riyâzet, ilim tahsili ve tekrarından maksat nedir?' şeklindedir. Mevlânâ buna, 'Sünnet ve şeriat edeplerini bilmekt
-
Mevlânâ'daki dinî-tasavvufî düşüncenin kaynağı Kur'an ve Sünnet'tir. 'Canım tenimde oldukça Kur'an'ın kölesiyim ben. Seçilmiş Muhammed'in yolunun toprağıyım ...' beytiyle bunu dile
-
Mevlânâ'nın müridleri çoğunlukla halk tabakasındandı; her sanat ve meslekten insanlar semâ meclislerine katılıyordu. Bununla birlikte onun dönemin yöneticileriyle de yakın ilişkisi vard
-
Kādiriler arasında Abdülkādir-i Geylânî'den sonra tarikatın ikinci pîri sayılan Eşrefoğlu Rûmî daha hayatta iken büyük bir velî kabul edilmiştir. Evliya Çelebi, Eşrefoğlu'n
-
Hacı Bektâş-ı Velî'nin nasıl bir sûfî kimliği temsil ettiği, hangi tarikat çevresine dahil olduğu, kendi adını verdiği yeni bir tarikat kurup kurmadığı, Bektaşîliğin onunla ilgisi
-
Halvete ve riyâzete çok önem veren Şâbân-ı Velî hayatının son yedi yılını dergâhındaki halvethânede geçirmiştir. Onun bu sırada namazlarını tayy-i zaman ve tayy-i mekân ile Kâbe
-
Mecdî'nin, 'Tarikat mensubu güvenilir kişilerden rivayet edilmiştir' kaydıyla naklettiğine göre Somuncu Baba, Şeyh Şücâüddin Karamânî'ye, 'Ankara'da Hacı Bayram adlı bir müderris vard
-
İbrahim'im, Cebrail'e hiç ihtiyacım kalmadı, Muhammed'im dosta gidem, ben tercümanı n'eylerim. İsmail'im, Hak yoluna canımı kurban eylerim, Çünkü bu can kurban sana, ben koç kurbanı n
-
Allah´ı zikrederek yaşarsanız öyle ölürsünüz, vallahi öyle ölürsünüz, yemin ederek söylüyorum. Cenab-ı Allah´ı zikrederek ölenden daha bahtiyar kim vardır. Burada bir hatıramı a
-
Bana müsaade edin Ekeyim harman harman Bana müsaade edin Dikeyim çiçek çiçek Bana müsaade edin Fide fide dikeyim Hakka gitmeyenleri Hakka davet edeyim
-
Yedi Kubbe ailesi olarak, Çad, Kamerun ve Nijerya´da yaşayan kardeşlerimizin derdine bir nebze ortak olabilir miyiz düşüncesiyle su kuyuları açtırdık. Muhterem Abdullah Demircioğlu Hocamı
-
Yedi Kubbe ailesi olarak Müminler ancak kardeştirler duygularıyla, Çad, Kamerun ve Nijerya´da yaşayan kardeşlerimizin derdine bir nebze ortak olabilir miyiz düşüncesiyle su kuyuları a
-
Ağaç dalları yerlerde Rahmet bulutu göklerde Şifa ararsın ellerde Ölüm sana gelir bir gün / Rahmet yağar topraklara Halk doluşur sokaklara Gidersin ta uzaklara Ölüm sana gelir bir
-
"Zaman tasavvuf zamanı değildir, iman kurtarma zamanıdır" diyenlere kapılmayın, inanmayın. Bunlar Müslümanları aldatıyorlar, yarın mahşerde nasıl hesap verecekler.
-
...Uzun bir hayat sürdüm Baharı yazı gördüm Soğuk kışlar kışladım Son baharıma erdim
-
Müminler o kimselerdir ki, Allahın adı anıldığında yürekleri titrer, kendilerine Allahın âyetleri okunduğunda bu onların imanlarını arttırır. Onlar yalnızca rablerine güvenirler.
-
Hüccetül-İslâm Ebû Hâmid Muhammed b. Muhammed b. Muhammed b. Ahmed el-Gazzâlî et-Tûsî (ö. 505 / 1111)
-
Ya Rab! Kudretini okumaya çalıştım göklerinde Ayda, yıldızlarda Ve adedini ancak Ya Rab! Senin bildiğin gezegenlerde Merih´te, Utarit´te ve yıldızlarda Ve Rabbim, Sen buyuruyorsun y
-
Câbir radıyallahu anh şöyle dedi: Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemi: Gerçekten kişi ile şirk ve küfür arasında namazı terketmek vardır buyururken işittim. (Müslim, Îmâ
-
İzini aradım bu topraklarda Kokunu aradım ulu dağlarda Bağlardaki hurmalıklarda İzini aradım, Sen yoksun Minada Arafatta Mekkede mikatta, Sen yoksun Kokunu aradım güllerde Gözl
-
Onlar ki, namazlarında derin saygı içindedirler. (Müminûn, 2.Ayet) Dinin başı İslam (Kelime-i şehadet getirerek Allaha teslim olmak), direği ise namazdır. (Tirmizî, Îmân, 8;
-
Yakın akrabanı da uyar. Sana uyan müminlere kol kanat ger. (Şuarâ Suresi - 214, 215)